ZGŁOŚ SWÓJ FANPAGE DO EDYCJI 2023 RAPORTU

Co dostaniesz?

Analizy i rankingi: Zrozumiesz, jakie działania przynoszą najlepsze efekty

Interaktywne treści: Dowiesz się, jak tworzyć posty, które angażują i przyciągają uwagę

Indywidualne wskazówki: Otrzymasz unikatowy benchmark, dzięki któremu porównasz swoje wyniki z ogólnymi trendami w branży

To wszystko znajdziesz w pełnej (bezpłatnej) wersji ponad 30-stronicowego raportu.


Nie czekaj, zgłoś swój fanpage już dziś.

Na zgłoszenia czekamy do 29 grudnia!

ZGŁASZAM FANPAGE
Image

DEALERZY SAMOCHODOWI NA FACEBOOKU

IconIconIcon

Ponad 700 zbadanych profili

TOP50 postów w 2023 roku

Ranking najlepszych profili dealerskich

Benchmark, pozwalający porównać swój profil

CO ZNAJDZIESZ W RAPORCIE?

IconIconIconIconIcon

* Możliwość sprawdzenia swoich indywidualnych wyników

O RAPORCIE

Zgłoś swój fanpage do naszego corocznego raportu "Dealerzy samochodowi na Facebooku". Dlaczego? Bo nasz raport to nie tylko ranking - to przede wszystkim źródło cennej wiedzy, która pomoże zrozumieć i usprawnić działania na Facebooku.

To proste! Wystarczy wypełnić formularz na naszej stronie. Jeżeli posiadasz więcej niż jeden fanpage, nie ma problemu! Po wysłaniu zgłoszenia pierwszego profilu, pojawi się przycisk "Zgłoś kolejny profil", umożliwiający dodanie kolejnego fanpage'a. Zgłoszenia przyjmujemy do 29 grudnia, więc nie zwlekaj.


Na początku stycznia, po zebraniu wszystkich fanpage'ów, przekażemy te dane naszemu partnerowi, firmie Sotrender, która zajmie się zbieraniem szczegółowych informacji, stanowiących podstawę do naszej analizy i benchmarku. Nasz raport "Dealerzy samochodowi na Facebooku 2023" ukaże się w drugiej połowie stycznia.

CO NAS WYRÓŻNIA?

CO BADAMY?

JAK SIĘ ZGŁOSIĆ?

NOWOŚĆ!

MASZ PYTANIA?

Specjalizacja branżowa: Skupiamy się wyłącznie na fanpage'ach dealerów samochodowych. Dzięki temu możesz porównać swoje działania z bezpośrednimi konkurentami w branży.

Unikatowy benchmark: Analizujemy ponad 700 profili, co czyni nasze badanie najbardziej kompleksowym benchmarkiem w branży samochodowej. Tak szczegółowych porównań nie znajdziesz nigdzie indziej.

Nasz raport jest unikalnym badaniem, które skupia się na analizie stopnia interaktywności oraz zaangażowania na fanpage'ach dealerów samochodowych. Dzięki współpracy z firmą Sotrender, dokładnie analizujemy, jak dealerzy wchodzą w interakcje z fanami, wykorzystując różne kanały komunikacji - materiały wideo, zdjęcia czy linki. Przyglądamy się także, jak na te działania reagują Wasze społeczności.


Kluczowym elementem naszego raportu jest zestawienie najlepszych postów, oparte na indeksie interaktywności (INI). INI to miara, która pozwala ocenić zaangażowanie i aktywność użytkowników pod postami. Każdy zgłoszony fanpage ma szansę znaleźć się w prestiżowym rankingu TOP50 najlepszych dealerskich kont na Facebooku opartym na trzech wskaźnikach: stopniu interaktywności, zaangażowaniu oraz dynamice zmiany INI.

Jesteśmy tu po to, aby Ci pomóc. Skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz wsparcia w procesie zgłoszenia.

W tym roku po raz pierwszy rozważamy również zbadanie dealerskich kont na Instagramie. Wszystko zależy od ilości zgłoszeń. Dlatego w formularzu zgłoszeniowym znajdziesz również opcjonalne pole do podania linku do Twojego profilu na Instagramie.

Administratorem Państwa danych osobowych jest firma Dealer Consulting Group Konieczny i Wspólnicy sp. j. (wydawca „Miesięcznika Dealer”) z siedzibą przy ul. Komitetu Obrony Robotników 56, 02-146 Warszawa.


* Pełny raport „Dealerzy samochodowi na Facebooku 2023” przeznaczony jest wyłącznie dla marketerów i innych przedstawicieli branży dealerskiej. Każde zgłoszenie jest weryfikowane indywidualnie przez nasz zespół.


** W tym roku po raz pierwszy rozważamy również zbadanie dealerskich kont na Instagramie. Wszystko zależy od ilości zgłoszeń.

Zgłoś swój fanpage do edycji 2023

Pamiętaj: Aby profil został został uwzględniony w badaniu, musi istnieć od co najmniej 1 stycznia 2023 roku.

Sztuczna inteligencja w branży dealerskiej

AI: Twoje nowe narzędzie w dealerskim marketingu

Zgłaszam swój udział

Rozumiesz, jak działa sztuczna inteligencja (w tym ChatGPT) i umiesz z nią „rozmawiać”?

Chcesz poznać sekrety efektywnego wykorzystania AI w marketingu automotive?

Odkryj, jak ChatGPT może drastycznie przyspieszyć czas planowania i przygotowywania postów, wykorzystując materiały otrzymane od importerów do tworzenia angażujących i efektywnych treści.

Naucz się, jak sztuczna inteligencja może usprawnić procesy w marketingu dealerskim, oszczędzając Twój cenny czas i zasoby.

SZKOLENIE ONLINE

Icon

Z myślą o tych potrzebach – od wiedzy do implementacji – przygotowaliśmy to szkolenie

ODKRYJ MOC AI W SPRZEDAŻY, ZARZĄDZANIU I MARKETINGU

Icon

12 GRUDNIA · dla dealerskich marketerów

Zgłaszam swój udział

Prowadzący:

ARTUR JABŁOŃSKI

Z myślą o tych potrzebach – od wiedzy do implementacji – przygotowaliśmy to szkolenie

> KLIKNIJ, BY PRZEJŚĆ NA STRONĘ SZKOLENIA <

SPRAWDŹ, JAK WYGLĄDAŁ RAPORT Z 2022 ROKU

O RAPORCIE

Miesięcznik „Dealer” prezentuje najnowszą odsłonę raportu „Dealerzy na Facebooku”, w którym zbadaliśmy jakość i odbiór treści publikowanych przez sprzedawców samochodów w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 r.


Tym razem pod lupę wzięliśmy 465 brandów dealerskich posiadających swój profil na Facebooku. Dlaczego akurat tyle? Z badania przeprowadzonego przez „Dealera” w ubiegłym roku wynika, że w Polsce funkcjonuje łącznie 449 firm, które łącznie posiadają 1338 pełnych autoryzacji. Chociaż obecność na Facebooku jest już obecnie normą w branży, wielu dealerów nadal nie posiada jednak aktywnego fanpage’a. Mowa tu zarówno o firmach, które w ogóle nie mają profilu na stronie, jak i o tych, które od dłuższego czasu nic nie publikowały. Wybrane 465 profili oznacza więc liczbę aktywnych dealerskich kont z podziałem na poszczególne brandy i stanowi bazę dla tegorocznego raportu.

PEŁNY SPIS TREŚCI RAPORTU

1. Słowem wstępu

2. Krótko o badaniu – co i dlaczego?

3. Liczba fanów – czy warto stawiać na ilość?

4. Godziny aktywności dealerów i klientów

5. Częstotliwość publikacji – ile wynosi dealerska norma?

6. Indeks interaktywności (INI) – najlepsi w branży

7. Aktywność na profilu – like, komentarz czy udostępnienie

8. Rodzaje postów – zdjęcie vs. wideo

9. Wskaźnik interaktywności

10. Wskaźnik zaangażowania

11. Ranking TOP50 najlepszych dealerskich postów

12. Ranking TOP50 najlepszych dealerskich profili

1

Zbadaliśmy stopień interaktywności oraz zaangażowania, a także stworzyliśmy ranking TOP50 najlepszych dealerskich fanpage'ów na Facebooku

2

Umieściliśmy benchmark, który pozwala na sprawdzenie, jak twój profil w danej kategorii prezentuje się na tle fanpage'ów innych przedstawicieli branży

3

Zestawiliśmy najlepsze posty na podstawie indeksu interaktywności (INI), który jest miarą zaangażowania i aktywności użytkowników pod postami

CZĘSTOTLIWOŚĆ PUBLIKACJI

W 2022 r. dealerzy z badanej grupy opublikowali łącznie 56,7 tys. postów. Spośród 465 wybranych profili tylko 14 zamieszczało przynajmniej jedną wiadomość dziennie. Co piąty fanpage aktualizował treści raz na dwa dni, a co drugi – co najwyżej dwukrotnie w ciągu tygodnia.

Liderem pod względem aktywności został Mercedes-Benz Sobiesław Zasada Automotive, który w 2022 r. zamieścił 870 postów, co daje średnią na poziomie 2,38 wpisów dziennie. Niewiele gorzej wypadł pod tym względem profil firmy POL-CAR z wynikiem na poziomie 850 postów. To „przodownicy” branży – natomiast statystyczny dealer (percentyl 50) wstawiał zaledwie 0,28 posta dziennie.

Pełna tabela dostępna w bezpłatnym raporcie

AKTYWNOŚĆ

Użytkownik Facebooka może zareagować na post na jeden z trzech sposobów – poprzez polubienie, komentarz bądź udostępnienie. Najczęstszym z nich jest „zalajkowanie” wiadomości, które nie wymaga czasu ani wysiłku ze strony osoby przeglądającej profil. Statystycznie na każdy komentarz lub udostępnienie przypada ponad 10 polubień. Z perspektywy dealera jest to jednak wartość najmniej istotna – w przeciwieństwie do komentarza nie zapewnia bowiem możliwości rzeczywistej interakcji, w mniejszym stopniu zwiększa również zasięg sprzedawcy.


Znacząca dysproporcja między liczbą postów zalajkowanych a udostępnionych i skomentowanych może świadczyć o tym, że publikowane treści nie mają potencjału, który zachęcałby followersów do uczestnictwa w dyskusji lub podzielenia się wiadomością ze znajomymi.

JAKIE POSTY OSIĄGNĘŁY NAJWIĘKSZE ZASIĘGI?

TOP50 POSTÓW

W tej części raportu zaprezentowaliśmy 50 najlepszych postów opublikowanych przez dealerów w 2022 r. Ranking został opracowany na podstawie indeksu interaktywności (INI), który pozwolił nam zbadać realny zasięg oddziaływania treści. Na ostateczną kolejność wpłynął dodatkowo uproszczony wskaźnik oceny emocjonalnej. Dodatkowy parametr miał za zadanie pomóc w odrzuceniu postów, na które użytkownicy reagowali negatywnie. Tegorocznym numerem jeden została wiadomość firmy Dom Volvo o przekazaniu schronisku dla zwierząt na Paluchu starych banerów reklamowych, które mogły posłużyć jako posłania. Użytkownicy docenili nie tylko działalność charytatywną, ale przede wszystkim kreatywność autorów akcji. Post, pod którym znalazło się osiemset komentarzy, zalajkowało łącznie prawie 5 tys. osób.

Więcej najlepszych postów dostępne w bezpłatnym raporcie

RANKING 50 NAJLEPSZYCH DEALERSKICH PROFILI

Podsumowaniem raportu dotyczącego działalności dealerów samochodów na Facebooku jest zestawienie pięćdziesięciu najlepszych fanpage’ów. O wyniku końcowym decydowały trzy zmienne:

- wskaźnik interaktywności (Interactivity score)

- wskaźnik zaangażowania (Engagement score)

- dynamika zmian indeksu interaktywności (INI) w 2022 r. w zestawieniu z rokiem 2021

Pełny ranking najlepszych fanpage'ów dostępny w bezpłatnym raporcie

O NAS

Projekt firmy DCG Dealer Consulting, wydawcy Miesięcznika „Dealer” poświęcony w całości marketingowi w firmach dealerskich, w szczególności marketingowi internetowemu. W jego ramach funkcjonuje biuletyn, powstają artykuły i materiały edukacyjne oraz organizowane są cykliczne, dedykowane szkolenia, których tematyka i programy skrojone są pod potrzeby osób odpowiedzialnych za działania marketingowe i sprzedażowe w firmach dealerskich.

Tworzymy jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. „Dealer” to ściśle sprofilowane wydawnictwo, dedykowane właścicielom, menedżerom i szefom poszczególnych działów firm dealerskich. W magazynie opisujemy sprawy rentowności całej stacji oraz jej segmentów, a także publikujemy prognozy na temat nowych źródeł dochodu dealera i przyszłości rynku samochodowego w Polsce i Europie. Całość wzbogacamy licznymi badaniami, raportami i rankingami salonów, serwisów czy dealerskich działów F&I. Dzięki temu „Dealer” pełni w branży rolę ekspercką i analityczną.


Pismo jest również dla dealerów źródłem inspiracji, pomysłów i dobrych praktyk, które dziennikarze miesięcznika zbierają dla Czytelników z całego dealerskiego świata. Zaś dzięki współorganizacji największych branżowych imprez w Polsce (Kongres Dealerów, Forum TOP100) wydawnictwo integruje rodzime środowisko dealerskie w kraju.

KONTAKT

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Łukasz Obrycki

obrycki@dealerconsulting.pl

+48 725 515 775

Obserwuj nas na:

ul. Komitetu Obrony Robotników 56

02-146 Warszawa

Tel. 22 243 63 86
redakcja@miesiecznikdealer.pl