O modelu agencyjnym, „elektrykach” w serwisie i pomysłach na auta używane

To już ostatnia chwila na rejestrację!

O FORUM

Wahasz się, bo masz dość wydarzeń online, podczas których do ekranu mówi w kółko ta sama osoba? Nasza konferencja będzie inna. Sprawdź, co dla Ciebie przygotowaliśmy.

Do Forum TOP100 zostało 5 dni.

Startujemy 19 kwietnia od 11.00

autorskie reportaże

wideo miesięcznika „Dealer”

ekspercka dyskusja

w dealerskim studiu telewizyjnym

premierowe ogłoszenie

Listy TOP50 2020

telefony od widzów, rozmowy

na żywo, ankieta online

Dołącz do Forum >>

Widzimy się: 19, 20 i 21 kwietnia.

Transmisja w godz. 11.00-13.00


Zarejestruj się, by otrzymać indywidualny dostęp. Bez logowania i żadnych instalacji.

Oglądasz, gdzie chcesz


Bezpłatny dostęp dla dealerów (wymagana rejestracja).

BMW, Mercedes, Volvo, VW... Nowe modele dystrybucji

Kurs na model agencyjny. Jak i kiedy?

Środek ciężkości na używane. Nie ma innej drogi.

85% z 3,5 mln transakcji samochodowych w Polsce rocznie dotyczy aut używanych. Jak to wykorzystać?

3 tematy, które zmienią branżę:

„Elektryki” w serwisie: -80% na częściach, -20% na robociźnie.

Przyszłość, z którą musimy się zmierzyć, a... nikt się nią jeszcze nie zajął

Jak to będzie wyglądało?

Zobaczymy się 19, 20 i 21 kwietnia.

Transmisja wideo każdego dnia o tej samej porze: 11.00 - 13:00.

1

2

W trakcie rozmowy w studio będziecie mogli połączyć się z nami telefonicznie, wideo bądź na czacie, a także wyrazić swoją opinię w ankiecie "na żywo".

3

Merytoryczna część będzie składała się z emisji około 20-minutowego reportażu i 40 minutowej dyskusji w studio.

W pakiecie podstawowym dostęp do transmisji dla firm dealerskich jest bezpłatny. By otrzymać indywidualny link, niezbędna jest rejestracja przez stronę.

4

Przygotowaliśmy również pakiety rozszerzone, zawierające 3 autorskie raporty oraz 2 specjalistyczne webinary.

5

Transmisję obejrzysz na komputerze, telefonie i tablecie. W bardzo prosty sposób, bez logowania. Wystarczy kliknąć w indywidualny link dostępu.

6

Click to play video

PROGRAM

19 kwietnia

11:00-13:00

Elektryki na serwisie. Spadek w obrocie częściami o 80%, zmniejszenie roboczogodzin o 20%. Rzeczywistość z którą musimy się zmierzyć?

Póki co nigdzie nie spotkaliśmy się z opracowaniem, które analizowałoby wpływ samochodów elektrycznych na przychody dealerskiego serwisu. Miesięcznik „Dealer” przygotowuje pierwszy tego typu raport, uwzględniający również efekty długoterminowe. Wnioski zaprezentujemy premierowo właśnie na Forum. Już teraz jest oczywiste, że musimy szukać nowych rozwiązań, usług, a być może wręcz ułożenia serwisu na nowo. Nie jest to perspektywa na już, ale do tej „podróży” trzeba się zacząć przygotowywać jak najszybciej.

Waldemar Świercz

Carsed

Mikołaj Szadkowski

Motortest

Wojciech Kordalewski

ASE Global

Marcin Słomkowski

Dynamic Motors

Benchmark TOP100 2020. Jak kształtują się najważniejsze wskaźniki biznesowe i finansowe największych dealerów w Polsce?

Wnioski z najnowszej analizy biznesowej 100 największych polskich dealerstw: obroty, rentowność, ilość zleceń serwisowych, średnie ceny transakcyjne aut nowych i używanych.

Marek Konieczny

DCG Dealer Consulting

Granica wejścia. Sprzedaż dealera z 100. miejsca

2020 = 1161 vs 2019 = 1471

Siła „setki”. Sprzedaż TOP100 vs cały rynek (%)

2020 = 65% vs 2019 = 62%

20 kwietnia

11:00-13:00

Środek ciężkości na używane. Nie ma innej drogi.

85% z 3,5 mln transakcji samochodowych w Polsce rocznie dotyczy aut używanych. Jak to wykorzystać?

3,5 miliona... to łączna liczba samochodowych transakcji w Polsce. Około 85% z nich to auta używane. Pandemia zwiększyła chęć posiadania własnego auta. Na tę falę muszą zabrać się dealerzy. Zwłaszcza w czasach „wciskanych” w rynek aut elektrycznych i szybko drożejących nowych samochodów. Wielu Polaków jeszcze długo będzie decydowało się na „spalinówki”, więc „używki” to perspektywiczny i marżowy dział. Któż zadba o renomę, profesjonalizm i dochodowość sprzedaży pojazdów używanych lepiej niż autoryzowani dealerzy? A przecież sprzedaż tego segmentu samochodów można połączyć z serwisem.

Rafał Iwanoski

Auto Gala

Michał Wąsik

ASE Global

Radosław Sternicki

Odyssey

Paweł Tomaszek

Carolina Car Company

Premierowe ogłoszenie Listy TOP25 autoryzowanych dealerów samochodów używanych 2020

Czy najwięksi dealerzy aut używanych będą mogli zaliczyć 2020 r. do udanych?

21 kwietnia

11:00-13:00

Od dealera do agenta? Nowe modele dystrybucji agencyjnej: BMW, Mercedesa, Volvo i VW.

Czeka nas rewolucja w modelu sprzedaży?

To już nie są akademickie dyskusje, a realne wdrożenia. Są już nawet rynki, na których te modele były testowane. Spróbujemy podejrzeć je od środka. O tym, jak to ważne, nie trzeba chyba dealerów, negocjujących nowe warunki europejskich umów, przekonywać. Zrobimy przegląd najświeższych informacji i zastanowimy się, nad możliwymi konsekwencjami dla biznesu dealerskiego. Czy będą przeważać te negatywne, czy może nowy model ma jednak więcej plusów? Zadając pytania, będziemy szukać najlepszych rozwiązań i odpowiedzi.

Bogusław Kowalski

Auto Idea

Marek Konieczny

DCG Dealer Consulting

Arkadiusz Rutkowski

Matsuoka Motor

Michał Kalina


Premierowe ogłoszenie Listy TOP50 2020 autoryzowanych dealerów samochodów nowych

Dane z analiz pokazują, że do firm z grona TOP100 należy 44 proc. wszystkich punktów dealerskich. Potwierdza się, że skuteczność sprzedaży z punktu największych firm jest wyraźnie wyższa niż reszty rynku.

SPONSORZY ZŁOCI

PATRONI OGŁOSZENIA LISTY SAMOCHODÓW NOWYCH

PATRON OGŁOSZENIA LISTY SAMOCHODÓW UŻYWANYCH

SPONSORZY SREBRNI

SPONSORZY

Wybierz swój pakiet uczestnika

Otrzymujesz dostęp do wydarzenia na żywo (transmisja wideo)

Podstawowy

0 zł

Rozszerzony

790 zł

Premium

990 zł

Możliwość udziału w premierowym ogłoszeniu Listy TOP50 2020 (online)

Dostęp do nagrań z Forum TOP100 2021 (wystąpienia, debaty, reportaże)

30 dni

bez ograniczeń

Dostajesz opracowaną Listę TOP50

Otrzymasz poszerzoną analizę biznesową firm TOP100

Sprawdzisz Benchmark wskaźników finansowy polskich firm dealerskich

Opracowanie "Rewolucja w serwisie. Dochodowość obsługi aut elektrycznych"

Webinar (Wojciech Kordalewski) "Elektryki w serwisie. Jak zaplanować dochodowość w serwisie z rosnącym car parkiem aut elektrycznych?"

Szkolenie online + Q&A (Martini i Wspólnicy) "Zbliża się moment rozliczenia subwencji PFR. Przygotuj się! Policz sam, ile pieniędzy oddasz (autorski kalkulator PFR)"

Raporty i analizy

Dochodowość elektryków w serwisie

Dodatkowo

bez ograniczeń

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY:

* Do podanych cen należy doliczyć 23% VAT

* Wypełniając formularz zgadzam się na otrzymanie od Partnera wydarzenia, wiadomości e-mail, zawierających treści marketingowe.

Partnerami wydarzenia są: Shell Polska Sp. z o.o., ul. Bitwy Warszawskiej 1920r. nr 7a, 02-366 Warszawa, NIP: 5261009190; BNP Paribas Bank Polska S.A., ul. Kasprzaka 2, 01-211 Warszawa, NIP: 5261008546; Car Garantie GMBH Sp. z o.o., ul. Domaniewska 39A, 02-672 Warszawa, NIP: 1080014699; PKO Leasing SA, al. Śmigłego-Rydza 20, 93-281 Łódź, NIP: 7251735694; Santander Leasing SA, ul. Kolorowa 8, 60-198 Poznań, NIP: 5211295779; ASDIRECT Sp. z o.o., ul. Karolewska 13C/31, 90-560 Łódź, NIP: 5492391545; Ssangyong Auto Polska SP. z o.o., ul. Popularna 70, 02-473 Warszawa, NIP: 9591969647; Idea Getin Leasing S.A., ul. Strzegomska 42b, 53-611 Wrocław, NIP: 5213482474; PPG Industries Poland Sp. z o.o., ul. Portowa 28, 44-100 Gliwice, NIP: 9540007298; ING Lease (Polska) Sp. z o.o, ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa, NIP: 5261040337.

Administratorem danych osobowych jest Dealer Consulting Group Konieczny i Wspólnicy sp.j. (wydawca „Miesięcznika Dealer”) z siedzibą w Warszawie (ul. Zagłoby 18/31 02-495 Warszawa). Z administratorem można się skontaktować poprzez adres email redakcja@miesiecznikdealer.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Biznesowe raporty (edycja rozszerzona).

Poznaj trendy i swoje miejsce w branży

Co oznaczają dla Ciebie wyniki biznesowe Twojej firmy? Jeżeli nie możesz ich odnieść do innych firm z branży, tak naprawdę nie wiesz, jak ocenić własne wskaźniki. Nie zastanawiaj się, czy twoje wyniki biznesowe są dobre – sprawdź, jak wypadasz w skali rynku. Dopiero mając taką wiedzę, możesz zarządzać i podejmować strategiczne decyzje.

Dlatego miesięcznik „Dealer” przygotował dwa opracowania, które w jednym miejscu, eliminując konieczność żmudnego i czasochłonnego gromadzenia danych, pomogą Ci porównać się z resztą sieci dealerskiej w Polsce. Otrzymujesz raporty, których zawartość pozwoli Ci podjąć właściwe ruchy biznesowe i ewentualne działania naprawcze.

„Poszerzona analiza biznesowa firm TOP100”

podstawowe dane grup dealerskich: lokalizacje, marki, adresy, zatrudnienie

dane sprzedażowe: samochody nowe i używane

podstawowe dane ekonomiczne: przychody, zysk netto, ROI, ROS, EBITDA, zysk na pracownika

podstawowe dane biznesowe: stosunek używane/nowe, sprzedaż aut na pracownika

„Benchmark wskaźników finansowych firm dealerskich”

podstawowe informacje finansowe (średnia, mediana): przychody, przychody ze sprzedaży, EBITDA, zysk netto

rentowność: rentowność netto, marża podstawowa, rentowność sprzedaży (ROS), rentowność kapitałów własnych, rentowność aktywów (ROA), rentowność operacyjna

płynność: płynność bieżąca, płynność szybka

sprawność finansowa: cykl rotacji należności, cykl rotacji zapasów, cykl rotacji zobowiązań, cykl rotacji gotówki

zadłużenie: wskaźnik udziału kapitału własnego, zadłużenia finansowego, pokrycia zobowiązań, zadłużenia kapitału własnego

Raport pozwoli Ci odnieść swoje wyniki do innych firm (TOP50, TOP100, reszta rynku) i regionów (województwa „stare” i „nowe”). W środku znajdziesz:

Oba raporty stanowią cenną bazę informacji i są jedynym tego rodzaju opracowaniem na polskim rynku. Możliwie precyzyjne rozpoznanie swojej pozycji w branży to nie tylko wskazówka do działań wewnętrznych, ale też np. łatwiejsze rozmowy z bankami o finansowaniu. Znając własne wskaźniki i średnie dla branży, rozmawiasz na poziomie faktów i twardych danych, a nie życzeń i opinii.

Pamiętaj, że tylko przy rejestracji na Forum możesz pozyskać raporty w niższej cenie!

Wybieram pakiet

Zyskujesz wiedzę i wspierasz pracę miesięcznika Dealer.

„To wszystko brzmi interesująco,

ale w moim serwisie elektryków nie ma...”

Powiedz to producentom, którzy prześcigają się w ogłaszaniu zapowiedzi dat zaprzestania produkcji aut z silnikami spalinowymi. Powiedz to ustawodawcom, którzy wprowadzają kolejne ograniczenia.

Są marki, gdzie na przegląd auta elektrycznego już jest przewidzianych więcej roboczogodzin niż przy „spalinówce”. Ale są też takie, w których liczba godzin jest mniejsza o 30%. Co producent, to inne podejście. Niestety jest też jedna wspólna cecha: spadek przychodów z części zamiennych o około 80%. A przecież części stanowią blisko 50% wartości przeglądu. Mając to z tyłu głowy, łatwiej o świadomość, jak duża rewolucja może nastąpić w dochodowości i zyskowności serwisu.

Wiele wskazuje na to, że – chcąc, nie chcąc – elektryki w serwisie to przyszłość, z którą będziemy się musieli zmierzyć. Nie jest to perspektywa na już (na szczęście), ale im szybciej zaczniemy ją analizować i „budżetować”, tym lepiej będziemy do niej przygotowani. A już teraz widać, że dealerów czekają trudne czasy, o ile wcześniej się do tego nie przygotują.

Prognozy pokazują, że 2026 roku 30% wszystkich aut w Norwegii będą stanowić elektryki

Co więc trzeba robić?

Wprowadzić zmiany w dotychczasowym sposobie fakturowania i przygotować cyfry i analizy, które posłużą do rozpisania konkretnych scenariuszy. Podnosimy stawkę (do jakiego poziomu?), liczymy na dosprzedaż usług i części do zlecenia? Wprowadzamy proaktywny kontakt i zwiększamy retencję serwisu? Skupiamy się na usługach dodatkowych (auto detailing, doposażenia)? Modyfikujemy zatrudnienie i dostosowujemy strukturę działu?

Jedno jest pewne. Już teraz musimy stworzyć wielomarkowy serwis, w którym osobną marką będzie… „elektryk”. Zbierajmy dane: ile jest przy nich pracy, ile RBH, ile napraw gwarancyjnych, ile części sprzedajemy średnio na 1 RBH.

Jak to zrobić? Właśnie po to jest to szkolenie

Wojciech Kordalewski, jeden z najlepszych szkoleniowców dealerskich w Polsce, pokaże m.in.:

jak już teraz można liczyć przychody z obsługi aut elektrycznych w serwisie

jak sprawdzić utratę potencjału roboczogodzin

jak zaplanować optymalną strukturę zatrudnienia w serwisie

jaki wpływ mogą mieć zmiany struktury przeglądowej na dotychczas uzyskiwane parametry w serwisie

jak obliczyć potencjał serwisu na bazie car parku

które metody najskuteczniej pomogą w minimalizacji strat w dochodowości

jak stosować autorski „kalkulator”, który pozwoli oszacować wpływ „elektryków” na Twoje przychody, dochodowość, wynik finansowy i zyskowność działu, jak również pokaże zmiany w relacjach sprzedaży części zamiennych w odniesieniu do obecnie uzyskiwanych wolumenów sprzedaży

Po zakończeniu Forum cena webinaru wzrośnie i nie zyskasz pozostałych wartości dodanych pakietu Premium!

Wybieram pakiet z webinarem

Przyszłość, z którą musimy się zmierzyć, a... nikt się nią jeszcze nie zajął

Jak dobrze pamiętacie, pomimo tego, że byliśmy zmuszeni do przełożenia Forum - nie zwlekaliśmy z ogłoszeniem pełnej Listy TOP50 (samochody nowe) i TOP25 (pojazdy używane). Zrobiliśmy to wyjątkowo poprzez transmisję wideo w internecie. W głównej roli wystąpił tradycyjnie Marek Konieczny, który ze specjalnie przygotowanego studia omówił Listy i przeanalizował dla Was dokonania największych polskich dealerów w 2019 r.


Pełne relacje są cały czas dostępne pod poniższymi linkami:

Nowe rozdanie

Relacja TOP50
Relacja TOP25
Lista TOP50
Lista TOP25

Dealer z USA opowiada, jak w ciągu 7 lat podwoił swój wolumen sprzedaży i co takiego zrobił, że 78% aut sprzedaje dziś przez kanały online i dział BDC.

Click to play video


Zobacz archiwalne Listy TOP50

Sprawy dotyczące uczestnictwa w FORUM TOP 100

Katarzyna Kaczorek